Gemeentehuis vanaf 2 januari ook op vrijdagmiddag geopend

Vanaf 2 januari 2019 kunnen inwoners, ondernemers en organisaties de hele week in het gemeentehuis terecht, ook op vrijdagmiddag. Op maandagavond gaat het gemeentehuis open van 18.30 tot 20.00 uur. Voor burgerzakenproducten wordt er gewerkt op afspraak. Zo is er meer tijd voor de inwoners, worden wachttijden voorkomen en is de privacy beter gewaarborgd. De afspraken kunnen digitaal gemaakt worden via www.woudenberg.nl/afspraak maar ook telefonisch of aan de servicebalie.

Vorige maand heeft de gemeente aan inwoners gevraagd welke tijden hun voorkeur hebben voor een bezoek aan het gemeentehuis. De antwoorden die hierop gegeven zijn, de uitkomsten van eerder klanttevredenheidsonderzoek en een analyse van het huidige bezoek leiden tot aanpassing van de openingstijden van de servicebalie en het loket Burgerzaken.

De servicebalie van het gemeentehuis is vanaf 2 januari dagelijks geopend van 08.30 tot 16.30 uur en op maandagavond van 18.30 tot 20.00 uur. Aan de servicebalie kunnen bijvoorbeeld aangevraagde paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen afgehaald worden, een verhuizing worden doorgeven of een verklaring omtrent gedrag (VOG) worden aangevraagd. Tijdens deze openingstijden is het gemeentehuis ook telefonisch en via social media bereikbaar en worden de meldingen openbare ruimte aangenomen en geregistreerd.

Inwoners kunnen voortaan alleen op afspraak terecht bij loket burgerzaken voor bijvoorbeeld het aanvragen van een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs, voor informatie met betrekking tot naturalisatieverzoeken of  inschrijving in de Basisregistratie Personen. Vanaf 2 januari kan er bij loket burgerzaken een afspraak gemaakt worden op maandag, woensdag en vrijdag. Op dinsdag en donderdag is het mogelijk spoedaanvragen te doen voor een paspoort, ID-kaart of rijbewijs en aangifte van geboorte en overlijden.