Wij zoeken leden voor de bezwaarschriftencommissie!

Wat zijn de taken van de commissie?
De onafhankelijke commissie bezwaarschriften adviseert het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester en de gemeenteraad over bezwaarschriften. Het horen en adviseren gebeurt door een wisselend samengestelde commissie van twee leden en een voorzitter. De commissie wordt daarbij ondersteund door een ambtelijk secretaris.

Wat vragen wij?

  • Een afgeronde WO-opleiding rechten of academisch werk- en denkniveau op bestuursrechtelijk terrein.
  • Inzicht in gemeentelijke organisaties en besluitvormingsprocessen.
  • Een brede actuele kennis van het bestuursrecht, specifiek in het sociale domein en/of het omgevingsrecht.
  • Geen binding of betrokkenheid met het gemeentebestuur van Renswoude, Scherpenzeel of Woudenberg.
  • Onafhankelijkheid, u past hoor en wederhoor toe en kunt doordringen tot de kern van de zaak.
  • Het bij verhindering van de voorzitter kunnen optreden als voorzitter van de commissie. Als voorzitter bent u in staat de hoorzitting goed te leiden en heeft u oog en oor voor de belangen van bezwaarmakers en derden.


Wat bieden wij?
Als voorzitter € 218,08 en als lid € 152,66 per bijgewoonde zitting (prijspeil 2021). Daarnaast wordt een reiskostenvergoeding van € 0,19 toegekend. De benoeming vindt plaats voor een termijn van 4 jaar (raadstermijn) met mogelijkheid van verlenging. 

Meer informatie?
Voor meer informatie over deze vacature kunt u bellen met Klaas Wiesenekker, secretaris van de bezwaarschriftencommissie van Woudenberg, bereikbaar via telefoonnummer 14033.

Enthousiast geworden?
Stuur CV en motivatie voor 6 januari 2022 naar iob@scherpenzeel.nl.